M. J. Summersová: Zlomená láska

Môžete mať v živote všetko, čo chcete. Ale ak nemáte nič, čo naozaj potrebujete, vždy budete cítiť v srdci len prázdno.

Megan Sullivanová žije po rozvode s manželom, ktorý dal prednosť drogám, už niekoľko rokov sama. Atraktívna fotografka sa venuje len synovi Elliotovi, večery trávi s knihou alebo lacným vínom. Vďaka manželovi zanevrela na mužov a dobrovoľne žije v celibáte. Nepočúva ani dobre mienené rady svojej matky, či najlepšej priateľky, aby si niekoho našla. Keď jej Harper navrhne, aby si urobili malý výlet do Paríža, tridsaťpäťročná osamelá matka sa najprv zdráha, ale ponuku svojej priateľky nakoniec prijme. V meste módy sa Megan zmení na príťažlivú ženu, ktorá sa rozhodne, že si Paríž dokonale užije. Ani vo sne by jej nenapadlo, že sa s pomocou kamarátky zoznámi s hriešne neodolateľným a bohatým Francúzom. Luc, majiteľ niekoľkých úspešných klubov však vyznáva iný životný štýl ako Megan, ale aj tak sa dá zlákať jeho rečami a po vzájomnej dohode si spolu vychutnajú spoločne strávenú noc. Sexi lámač ženských sŕdc vytrhne Megan na pár chvíľ z jej nudného života a dopraje jej pocit, že je naozaj krásna, žiadúca a sexi žena. Lenže romantická idylka sa skončí a obaja sa vracajú do svojich stabilných a zabehnutých koľají. Ako si poradia dvaja cudzí ľudia s vášňou, ktorá ich pohltila? Budú sa obaja vedieť vrátiť do svojej reality, s ktorou boli doteraz spokojní a uprednostňovali iné priority ako je láska?

Usmial sa na ňu, ale jeho oči boli smutné, keď zdvihol ruku a zastrčil jej pramienok vlasov za ucho. „Vieš, Megan, niekedy sa musíme chopiť šance pri niečom, čo nie je logické, ale zdá sa, že je to správne. Mne sa zdá správne byť s tebou.“ „Musím ísť. Zbohom, Luc.“

Po svojom debutovom románe Rozchod sa autorka M. J. Summersová poponáhľala a svojich čitateľov nenechala dlho čakať. Zlomená láska je druhý príbeh zo série Full Hearts.

Po prečítaní anotácie som mala zmiešané pocity a krútila som hlavou. Veď romány kde dominuje láska medzi bohatým, príťažlivým mužom a osamelou ženou, je ako nepísaná šablóna, ktorej sa držia mnohé zahraničné autorky. Len s malou dušičkou som sa púšťala do čítania. V úvode vstupuje čitateľ do života Luca a zoznamuje sa s jeho životným štýlom. Veľmi nebadane sa zrazu ocitnete v nudnom živote Megan. Erotické iskrenie sa začína rozpínať vo chvíli, keď sa dej prehupne do Francúzska. Autorka čitateľa zavádza od začiatku, pričom koniec príbehu je predvídateľný po prečítaní niekoľkých strán. Vôbec mi to nevadilo. Nejaká neviditeľná sila ma nútila otáčať strany rýchlejšie. Jednoducho pútavý štýl autorky vám nedovolí prestať v čítaní. Zlomená láska je romantický príbeh, ktorý si plnohodnotne vychutnáte a erotické šteklenie je citeľné v celej knihe. M. J. Summersová ma prekvapila a dala si záležať na vykreslení postáv, gradácií, či zápletky celého príbehu. Budete mať pocit, že všetky postavy v knihe sú skutočné. Priam akoby sa chceli s vami stretnúť. Zaujímavé opisy sa striedajú so živými dialógmi, ktoré sú pretkané jemnou iróniou, či nevtieravým humorom. Autorka stavila kartu na emócie čitateľa a urobila tak premyslený ťah. Spolu s hlavnými postavami precítite všetky situácie a okamihy, ktoré sú vpísané do deja. Dejová línia ma rýchly spád a presne premyslené a volené slová, docielia len to, že knihu z ruky tak skoro nepustíte. Nečakané prekvapenia, či šokujúce odhalenia si tiež našli v knihe svoje miesta. Summersová vdýchla život aj niekoľkým vedľajším postavám, ktoré perfektne celý príbeh okorenili.

„Zamilovať sa neznamená, že nie si sofistikovaná. Znamená to, že máš nádhernú dušu, ktorá ti nedovolí držať sa späť a pokračovať s nudným sebaklamom. Nie je chyby byť zraniteľný.“ „To je chyba, Luc, lebo to znamená, že už viac nemôžeme byť spolu, bez ohľadu na to, ako veľmi obaja chceme.“

Čerešničkou románu je jemná erotika podaná s ľahkosťou. Zlomená láska nie je žiadny lacný, či povrchný román, ale krásne romantické čítanie, ktoré pohltí vašu dušu a získa si vaše srdce. Váš zážitok z čítania sa umocní pri počúvaní skladieb, ktoré sú v deji zakomponované.

Zlomená láska je ľahko stráviteľný román, ktorý si budete chcieť prečítať znova. Skúsenejší čitateľ skôr pochopí, niekedy nie vždy adekvátne konanie hlavných postáv, ale pri hlbšom zamyslení, sa neskôr s nimi stotožní.

Zlomená láska je román o tom, že život si treba vedieť vychutnať a vziať si všetko, čo nám v danej chvíli ponúka. Dojímavý a šteklivý príbeh o tom, že pre každého existuje jeho druhá polovička, kvôli ktorej sa oplatí zanechať svoj predošlý život a skúsiť risknúť všetko pre budúcnosť.

Kniha o tom, že ak chceme byť súčasťou rodiny, urobíme preto aj nemožné. Lebo rodina je miesto, kde máme svoje útočisko. Lebo len dvaja dokážu všetko spolu zdieľať. Všetky svoje nádeje, sny, prehry, úspechy, tak ako radosti a ťarchy rodičovstva. Zlomená láska je o nových začiatkoch a o znovuobjavení rodiny. Táto kniha vám poskytne silný  emotívny zážitok. Skrýva v sebe viac, ako sa na prvý pohľad zdá.

Recenzovala: Simona Rošková