Jodi Ellen Malpasová - Pod týmto mužom

Chvála, sklamanie, chvála, sklamanie. Pozitívna recenzia strieda negatívnu a zase naopak.Keď si čítam recenzie na túto sériu nikdy nenájdem dve rovnaké, alebo aspoň podobné. Zatiaľ čo jedny čitatelia tuto sériu milujú, iní ju zavrhnú už pri prvom dieli.

Ja sa, pravdaže, zaraďujem medzi milovníkov, keďže som sa neraz už vyjadrila, že mám knihy s nádychom erotiky (plné sexu) rada (nepýtajte sa ma prečo, nejaké racionálne vysvetlenie na to nemám). Aj keď pre mňa Fifty shades navždy zostanú naj top knihou v tejto oblasti, Tento muž od nich nemám ďaleko a tiež si našiel svoje miesto v mojom srdci :)

"Vzala som si kabelku, vyšla som zo spálne a nechala ho tam ležať na posteli ako obrovskú hromadu nevybuchnutej mužnej sily."

Pod týmto mužom je v poradí druhý diel tejto skvelej série. Zatiaľ čo v prvom sa naši hlavní hrdinovia Ava a Jesse ešte len zoznamovali, odhaľovali si nejaké svoje tajomstvá, chute a zažívali spolu veľa (veľmi veľa) erotických scén, v druhom sa už situácia o dosť skomplikuje. Vo chvíli, keď si Ava myslí, že už Jesseho pozná a presne vie, čo od neho môže očakávať, Jesse ukáže svoju pravú tvár a na povrch vyplávajú nie príliš pozitívne tajomstvá. Ava vie, že ju s Jessem nečaká žiadny pohodlný rodinný život s kopu detičiek a vie, že sa má od neho držať, čo najďalej, no dokáže prekonať vzájomnú príťažlivosť?

Celý príbeh a mi zdal oveľa lepšie spracovaný ako v mnohých iných druhých dieloch podobných trilógií. Bála som sa, že bude dej stagnovať a že sa nebude nič diať, no práve naopak, neustále sa niečo dialo, zamotávalo, komplikovalo, až som sa sama čudovala, kde to všetko autorka dokázala vyhrabať. Páčilo sa mi, že sa príbeh tak pene posúval dopredu, lebo som sa vôbec nenudila a nemala som ani chuť knihu niekam odložiť. Je jasné, že sa v knihe zase ocitne veľa sexu, ktorým naši hlavní hrdinovia aj veľmi radi riešia svoje problémy, no netreba sa nad tým zbytočne pohoršovať, keďže to pri takýchto knihách nie je žiadna novinka.Pokiaľ sa nad týmto budete zbytočne zamýšľať a príde vám to absurdné, nebudete si vedieť knihu vôbec užiť. Okrem toho má Jodi veľmi osobitný štýl. Nevenuje sa príliš detailom a na celý príbeh sa podľa mňa pozerá skôr globálne. Nečakajte preto, že sa nejakej veci bude venovať príliš dlho a že by chcela tak príbeh zdržovať.

"Ako vždy ani teraz som nechcela nechať medzi nami nijakú medzeru."

Väčšinou mám problém s hlavnými hrdinkami a je pravda, že mi nie vždy sadnú. Pravdu povedať som aj Avu ešte pred čítaním zaradila medzi tie hlupane bez rozumu. Ako som sa len mýlila! V knihe Pod týmto mužom sa podľa mňa správala ešte celkom rozumne  naozaj ma poriadne prekvapila. Je jasné, že nie je úplne dokonalá a má kopu chýb, no aj napriek tomu sa určitezaraďuje medzi tie lepšie, knižné ženské. Čo sa však týka Jesseho, tak v tomto dieli poriadne rozčuľoval. Nechcem vám prezradiť nič z deja a pokaziť pár prekvapení, a preto len poviem, že sa pripravte na to, že Jesse sa nebude chovať vôbec pekne. Mnohokrát som nechápala, že o čo mu ide a prečo toto alebo hento spravil. Zatiaľ čo v prvom dieli som si ho obľúbila, dokonca som ho porovnávala aj so šéfom všetkých erotických maniakov Christianom Greyom, v druhom som nad jeho konaniam plakala a najradše by som mu jednu vrazila. Naozaj sa len málokedy stane, že sa hlavný hrdina v priebhu jednej knihy takto pokazí, a preto pevne verím, že to s ním v tretej časti bude lepšie a že knihe budem môcť dať plné hodnotenie.

Určite nikoho neprekvapí, keď poviem, že sa v knihe vyskytuje opäť raz veľa sexu. V recenzií na prvý diel, knihu tento muž, som práve kvôli tomu obrovskému množstvu sexu stiahla knihe jeden lajk. Tentokrát som však bola milo prekvapená, pretože aj keď tam toho sexu bolo zase opäť dosť, predsa len to už bolo menej ako v prvom dieli a páčilo sa mi, že sa na scénu dostalo aj mnoho iných, dôležitejších vecí a že do deja zasiahli aj nejaké iné postavy. Bála som sa, že sa druhý diel autorke nepokazí a že sa po jeho prečítaní nebudem ani tešiť na tretí,no som veľmi rada, že sa moje obavy nepotvrdili.

Opäť sa možno samých seba pýtate, prečo by ste túto knihu mali čítať. Okrem chytľavého a dobre spracovaného príbehu, ktorý nezachytáva len sex (ako to môže na prvý, možno aj druhý pohľad vyzerať), ale zaoberá sa aj omnoho ťažšími problémami, ktoré môžu trápiť psychiku človeka. Strašne veľa ľudí sa pri čítaní kníh ako je táto iba rozčuľuje, že koľko je tam zase tej erotiky a pritom zabúdajú sledovať, že sa vlastne v knihe odohráva úplne iný príbeh a že celkovú podstatu neobjavili. Nikdy, nikdy to autorky nenapíšu len kvôli sexu, vždy sa nám snažia niečo ukázať a poskytnúť nám niečo hlboké, nie lascívne. Chcem vám teda len povedať, že sa nenechajte oklamať prvotným dojmom, či anotáciou, ale dajte knihy šancu a hľadajte v nej tú podstatu, to, čo sa nám snaží autor/ka ukázať. Erotika, sex a všetko s nimi spojené dodávajú knihe len tú parádnu iskru, ktorá srší z každej stránky a dodávajú celej knihe trošku inú atmosféru, na akú ste zvyknutí.

"Šokovaná som zhíkla a vypľula zubnú pastu., ktorá sa rozprskal po celom zrkadle."

Skvelý príbeh, príťažlivý nápd a autorkin štýl vytvárajú z tejto knihy úžasné dielko. Aj keď jeden lajk sťahujem za Jesseho správanie, kniha u mňa neklesla, naopka som ešte viac zvedavá na tretí diel, ktorý by mal vyjsť v decembri. Túto knihu vám určite odporúčam, no pripravte sa na to, že poriadne zamáva s vašimi pocitmi. Ja sama som raz plakala, potom sa zrazu smiala, potom prekonala infarkt a zostala pozerať s otvoreným ústami, potom som zase plakala a zase sa smiala. Nikdy totiž neiete, čo vás čaká práve na ďalšej strane, nebodaj ako kniha skončí :)

Hodnotenie: ****

Recenzoval: Veronika Dedíková