Jennifer Probstová - Manželská pasca

Manželská pasca je druhou knihou z voľnej série o milionárskych manželstvách. Prvý diel - Dohodnuté manželstvo - zapôsobil sviežim, ľahkým štýlom, humorom a sympatickými hrdinami. Kým Alexa a Nick už našli svoje šťastie, Nickova sestra Maggie ostáva naďalej slobodná a nehodlá na tom nič meniť.

Neverí ani čarom, ktoré vraj priviedli jej najlepšiu kamarátku Alexu do náručia jej brata. Je pragmatická, samostatná a veta "Žili šťastne až do smrti" patrí podľa nej do rozprávok. Preto ju nesmierne vytáča, že Nickov kamarát a obchodný partner Michael Conte si robí zálusk na Alexu a chce tak zničiť jediný trvácny vzťah, ktorý Maggie vo svojom okolí vidí. Alebo je všetko inak...? :)

Michael je príťažlivý milionár z Talianska, ktorý chce v New Yorku otvoriť novú pobočku rodinnej pekárne. Pracovné kontakty s Nickom Ryanom prerastú do pevného priateľstva nielen s ním, ale i s jeho peknou manželkou Alexou. Pripomína mu jeho tri mladšie sestry a čiastočne mu pomáha mierniť smútok za nimi. Rodina je preňho všetkým, a preto nemôže ignorovať dlhoročné tradície ani vo chvíli, keď mu nečakane zasiahnu do života a obrátia ho naruby. Podľa zvyklostí sa musí najprv oženiť prvorodený syn, až potom môžu pomýšľať na sobáš ostatní súrodenci. Lenže jeho sestra Venezia už nechce dlhšie čakať, kým spečatí svoj vzťah, a Michael sa uchýli k narýchlo vymyslenému plánu - ak bude Maggie týždeň pred jeho rodinou predstierať, že je jeho manželka, preruší svoje styky s Alexou, aby neohrozil jej manželstvo. Maggie ako oddaná priateľka súhlasí a spolu s Michaelom odlietajú do slnečného Talianska, aby zohrali klamlivé divadielko. :)

Ako to už v podobne ladených príbehoch býva, počatočná nedôvera sa postupne mení na vzájomný rešpekt a nehynúcu lásku. Obaja hrdinovia však musia ešte prejsť neistou cestou, aby si uvedomili nielen vlastné chyby, ale tolerovali aj slabosti ostatných v bezprostrednom okolí. Maggie sa musí vysporiadať s démonmi minulosti a prelomiť obranný múr, ktorý si vybudovala pred nápadníkmi, a pre Michaela ako hlavu rodiny je nutné ponechať sestrám miesto pre ich vlastné rozhodnutia a nenútiť ich kráčať rovnakým smerom, akým sa kedysi vydal on sám... :)

Jennifer Probstovej sa nedá uprieť neobyčajná ľahkosť, s akou vie poukázať aj na ťažké problémy, a štýl, čo vás vtiahne do deja a nepustí až do poslednej strany. Príbeh pritom nestojí iba na hlavných postavách, ale významné miesto majú aj tie vedľajšie - predovšetkým Michaelova mama - majsterka vo varení, udržiavaní rodinného tepla a životnej múdrosti, a jeho sestra Carina, umelecká duša, ktorej sebavedomie vzrastie vďaka Magginmu zásahu a ktorá čaká na svoj samostatný príbeh v ďalšej časti série :) Plus tá nádherná atmosféra voňavého Talianska...!

Manželskú pascu rozhodne odporúčam. Ak ste náhodou nečítali prvý diel o Nickovi a Alexe, vôbec to neprekáža - síce sa ako postavy mihnú aj tu, ale na plynutie a pochopenie deja to nemá zásadný vplyv.

Hodnotenie: *****

Za recenzný výtlačok ďakujeme vydavateľstvu Ikar. Na stránke bux.sk si navyše môžete spomenuté knihy objednať a dozvedieť sa i ďalšie zaujímavé informácie.