James Dashner - Zhorenisko

Thomas a flekári si mysleli, že keď ujdú z Labyrintu dočkajú sa vytúženej slobody. Dostávajú sa však do ešte väčšieho nebezpečenstva. Ocitajú sa v izbe, z ktoréj sa musia dostať von. Má to však jeden háčik, Teresa zmizla a miesto nej sa zjavil Aris. Dozvedajú sa, že testovanie pokračuje. Ich úlohou je prejsť za dva týždne cez Zhorenisko, kde je extrémne teplo a to len s obmedzenými zásobami. Tento test vôbec nie je jednoduchý, obzvlášť keď tam nie sú žiadne pravidlá a keď zlyhajú, zomrú. CHAOS sa postaral o najzložitejšie podmienky, ktoré ich môžu pripraviť o život. Táto skúška otestuje ich nervy a odvahu, Flekári totiž čelia novému nepriateľovi, ktorý ich môže zničiť v jedinom okamihu!

Myslím, že o populárnej sérii The Maze Runner z pera Jamesa Dashnera, ste už určite počuli. Ja som o nej už dlhšie počúvala zo všetkých strán. Prvý diel, ktorý som čítala len nedávno sa mi celkom pozdával, hoci priznám, že som čakala trošku viac, ale bolo to fajn. O druhej časti som počula už trošku menej vábne veci, pretože som čítala viacero kritických recenzií a potrebovala som si spraviť vlastný názor. Takže môžem povedať, že som nebola sklamaná, ale bolo to len priemerné, hoci sa mi páčila akcia a napätie, síce občas som sa nudila. Páčil a mi autorov štýl, čiže to, že dej situoval do krátkych kapitol, čo mi umožnilo knihu prečítať vážne rýchlo. Bolo tam veľa prvkov, ktoré ma miatli a nesedeli mi, preto si myslím, že Zhorenisko bolo len priemerné a nebolo pre mňa to pravé orechové.

Čo bolo na Zhorenisku zaujímavé, boli postavy, keďže mnohé sa už tomto dieli neobjavili, zato pribudli nové. Občas ma mrzelo, že moja obľúbená postava tam je minimálne, ale dalo sa to zvládnuť. Thomas, myslím, že predtým sa mi páčil viac, bol zaujímavejší a reálnejší. Tu mi veľmi nesadol, hoci odvahy mu stále nechýbalo a tiež bol aj inteligentný. Neviem prečo tam nebolo viac Minha, ale on bol super, v jednej časti som zúrila, ale bolo to nakoniec fajn a on bol jednoducho najlepší. Novou postavou bol Jorge, ktorý bol taký divný hrdina a mňa vôbec neoslovil, aj keď mal skvelé hlášky. Skvelé, že pribudla ďalšia ženská hrdinka a to bola Brenda. Tá bola veľmi čudná a skôr sa mi nepáčila, hoci mala výborné momenty.

Zhorenisko ako druhý diel Labyrintu má veľmi zaujímavý námet, čo sa mi páčilo. Je to jedna z dystopicky orientovaných sérii, ktoré majú niečo do seba a sú originálne. Avšak nie je bezchybná, lebo nedokáže osloviť každého a pre mňa to bol len priemer, no dalo by sa to zlepšiť. Oceňujem napätie a tiež prostredie druhého dielu. Taktiež obsahoval veľa akcie, čo ma pri čítaní oslovilo. Zhorenisko by sa určite dalo zlepšiť, no nebolo to na zahodenie a myslím, že dokáže zaujať. Určite si rada prečítam tretí záverečný diel s názvom Smrteľná liečba a som celkom zvedavá, ako to dopadne. Ak sa pýtate, kedy vyjde, dočkáme sa ho už budúci rok v marci!

Recenzovala: Kristína Poloncová