J.R.Wardová - Žiadostivosť

Medzi nebom a peklom sa začína druhý súboj o dušu ďalšieho smrteľníka. Všetko nasvedčuje tomu, že ďalším adeptom je Isaac Rothe - bývalý zabijak, ktorý sa rozhodol vystúpiť z armádnej jednotky a za to ho chcú zabiť jeho nadriadení.

Financie získava nelegálnymi zápasmi, no pri jednej razii je zadržaný a uväznený. V tom čase mu cestu skríži vyslanec neba, Jim Heron, aby ho varoval pred hroziacim nebezpečenstvom a príťažlivá advokátka Grier Childová. Medzi ňou a Isaacom preskočí iskra, čo spôsobí ďalšie komplikácie v Isaacovom už aj tak neľahkom živote. A medzitým zástupkyňa pekla, Devina, spriada plány, ako získať Isaacovu dušu pre seba.

Druhý diel série o siedmich smrteľných hriechov ponúka zmes akcie, nadprirodzena, erotiky a humoru. Začiatok príbehu je aj tentokrát pomalší, no Wardová je skvelá spisovateľka a tento pozvoľný rozbeh využíva na to, aby čitateľ spoznal a obľúbil si hlavné postavy. Jim Heron so svojimi kumpánmi Adrianom a Eddiem predstavujú skvelý tím a dovolím si povedať, že už aj súdržnú priateľskú trojicu. Ani jeden z nich nie je bez chýb, sú náladoví, prchkí aj nemravní. Rozumejú si však, ich rozhovory sršia zdravým sarkazmom a každý z nich by bol ochotní obetovať svoj život za toho druhého.

Hlavná dejová línia sa však tentokrát zaoberala Isaacom. Do popredia sa tak dostala romantická zápletka medzi ním a Grier. Tým pádom v príbehu nie je núdza ani o erotické scény či romantické rozhovory. Miestami mi to aj prekážalo, lebo som mala dojem, že celý dej len spomaľujú. Isaacov charakter sa mi však páčil, aj keď som si vedomá toho, že bol ako postava dosť neuveriteľný - bývalý špičkový zabijak, z ktorého sa zrazu vplyvom jednej ženy stal romantik? Veľmi nepravdepodobné, ale nevadilo mi to. Grier bola tiež veľmi sympatická - žena, ktorá sa nikdy nevzdáva a stále verí, že dokáže pomôcť aj beznádejným prípadom. Možno je to znak naivity, no Grier bola jednoducho taká a jej činy boli dôsledkom jej súcitnej povahy.

Vykreslenie neba a anjelov zvládla autorka výborne. Neopisuje ich ako dokonalé bytosti, ona ich poľudštila, čo znamená, že aj anjeli majú svoje temné stránky, konflikty a nedorozumenia. A nie vždy ich riešia mierumilovnou cestou. Peklo sa zase prejavovalo prostredníctvom násilných a niekedy až nechutných scén. Našťastie, nebolo ich veľa a do kontextu a k celkovej zvrátenej Devininej povahe sa hodili. Záverečné rozuzlenie tejto časti bolo veľmi prekvapivé, a tak ako v prvej časti, aj tu sa príbeh pre niektoré postavy uzavrel, no s inými sa stretneme v ďalších dieloch, lebo boj medzi nebom a peklom pokračuje.

Žiadostivosť sa v kvalite rovná prvému dielu série. J.R.Wardová dokáže čitateľa už od prvých stránok pripútať k príbehu. Charaktery niektorých postáv nie sú síce veľmi uveriteľné a myslím, že v tejto časti bola trochu prehnaná aj tá romantická zápletka ako z červenej knižnice, no akosi žiaden z týchto nedostatkov nepredstavuje pre mňa zásadný problém. Čítanie som si užívala, postavy som si zamilovala, držala som im palce a už sa nemôžem dočkať ďalšíeho dielu. Čo viac si od skvelej knihy priať?

Celkové hodnotenie: **** a pol

ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU Ikar ZA POSKYTNUTIE RECENZNÉHO VÝTLAČKU! Knihu si môžete zakúpiť TU.

Recenzoval: Catty