Holly Goldbergová Sloanová - Šťastná sedmička

Zvláda v dvanástich testy pre vysokoškolákov, vie pestovať rastliny každého druhu, zaujíma sa o medicínu a choroby ľudí, vyzná sa v strojoch, je adoptovaná a nemá takmer žiadnych priateľov - toto je Willow Chanceová.

Stretávame sa s ňou v najhoršej možnej chvíle, v čase, keď naraz prišla o oboch milovaných adoptívnych rodičov. Obklopená jednou vietnamskou rodinou, jedným výchovným poradcom a jedným mexickým taxikárom sa Willow učí znova žiť a ísť ďalej.

Willowina osobnosť si ma okamžite získala. Nepopieram, že je na svoj vek až príliš bystrá, no nepokladám ju za génia, skôr za veľmi vnímavú dievčinu. Väčšina z nás sa na veci a ľudí okolo seba len bezducho pozerá, no Willow ich aj skutočne vidí a zaujíma sa o nich. Preto dokáže aj z maličkostí vyvodiť neslýchané závery a informácie vstrebáva ako špongia nasávajúca vodu.

Šťastná sedmička je kniha, ktorú by ste na prvý pohľad možno odpísali ako nudný príbeh. Áno, akcie sa v nej nedočkáte, nečakané udalosti tiež nezažijete, ale v tomto prípade to ani nie je potrebné. Namiesto toho sa dočkáte krásneho a často aj smutného pohľadu do života dievčaťa, ktoré prišlo o všetko, čo v živote ľúbilo. A kým Willow trpí, život ľudí okolo nej sa postupne mení k lepšiemu. Bolo veľmi pekné sledovať, ako jedno malé dievča dokáže z ľudí vydolovať ich najlepšie vlastnosti. K inakosti príbehu prispievajú aj pomerne krátke vety, odseky a členenie kapitol na menšie úseky. Dej preto aj napriek absencii akcie plynie veľmi rýchlo a nenútene.

Zmyslu čísla 7 som však neprikladala veľký význam. Je pravda, že sa často objavovalo, ale podľa mňa by som si túto symboliku ani nevšimla, keby nebola v názve knihy a keby nebol v texte stále pripomínaný. Je to ako aj v živote - v jednom období malo pre mňa význam číslo 29, a preto som ho zrazu videla všade. Tak to bolo aj so sedmičkou v tejto knihe, vnímala som ju, lebo som sa na ňu vyslovene musela sústrediť.

Je ale Šťastná sedmička silným príbehom? Jednoznačne je, takým tým nebadaným spôsobom. Jej čaro objavíte až postupne a keď sa tak stane, Willow a jej život vás nenechá chladnými. Ku koncu už príbeh trochu stráca dych, lebo sa mi zdalo, že záverečné Willowine úvahy sú zbytočné vzhľadom k tomu, čo sa nakoniec stalo. Neviem, či autorka chcela čitateľa napínať, alebo chcela, aby už dopredu vedel, ako to dopadne, no záverečný obrat v príbehu nebol ani trochu prekvapivý.

Šťastná sedmička je citlivým príbehom bystrého dievčaťa, ktoré svojou nenútenosťou, bystrosťou a prirodzenosťou mení ľudí okolo seba. Je krásne a dojímavé sledovať, ako prekonáva svoju bolesť a ako prirodzene sa okolo nej vytvára netradičná, no láskyplná nová rodina.  Kto by teda mal siahnuť po tejto knihe? Ktokoľvek!

Hodnotenie: **** a pol

Recenzoval: Catty