Half bad - Polozlý (Sally Greenová)

Táto knižka ma zaujala okamžite. Samozrejme svojou obálkou, ale aj zaujímavou anotáciou. Keď mi prišla domov a ja som si ju poobdivovala, tak som sa na ňu tešila ešte viac.

Tentokrát som nebola veľmi sklamaná. Nathan mi veľmi rýchlo začal liezť na nervy. Áno, bolo mi ho ľúto, všetky tie nariadenia okolo neho boli hlúpe, ale nevedela som si ho obľúbiť. Na môj vkus bol priveľmi hlúpy. Nemám rada hlúpe postavy. Hlúpych ľudí je dosť aj v skutočnom svete.
Zato som si obľúbila Arrana a mrzí ma, že tam nedostal veľmi veľa priestoru. Bol úžasný, zlatý a chcela by som takého brata!
Ak si pre niečo máte túto knihu prečítať, tak je to Gabriel, ktorého som si totálne zamilovala a zaradila ho k svojím zlatíčkam. On bol tak kjút! Hoci ak mám byť úprimná, tak čiastočne (no dobre, docela dosť) môže za to Rose a to, čo Nathanovi o ňom vravela a ja som z toho bola v siedmom nebi.

Kniha je rozdelená na šesť častí a ja som už pri prvej bola dosť zarazená. Bola totiž písaná v druhej osobe. Netušíme, kto ju písal (viete, ako to myslím), skrátka to bolo také: Sedíš vľavo. Prikývneš. Ale na to som si zvykla prekvapivo rýchlo a nakoniec som si až v polke druhej časti všimla, že už je to písané v prvej osobe. A to to bolo tak písané už od začiatku druhej. V tretej časti bola v druhej osobe písaná len prvá kapitola, potom to bolo už všetko normálne. Niežeby mi to nejako prekážalo, ale nepochopila som prečo. Keď už teda chcela neobvykle písať v druhej osobe, tak dobre, prečo nie? Ale takto to striedať a meniť? Načo? Podľa mňa sa to vyhlo akémukoľvek účinku.

Na to, že biele čarodejnice mali byť logicky tie dobré, tak mi prišli oveľa horšie. V čom boli biele? V čom boli oni tie dobré? Namýšľali si, že sú niečo viac, čierne prenasledovali. Vymýšľali si vlastné pravidlá s tým, že to je to nadradené. Už dávno sa odklonili od svojich ideálov a pod zástierkou a presviedčaním vôbec nevideli, čo sa z nich stalo. Boli kruté a neskutočne pokrytecké. Ja mám síce záporákov rada, ale nie takéto hnusné pokrytecké bosorky.

Prečo musí byť všade narvaná romantická zápletka? Táto bola úplne zbytočná, zbytočne dej kazila, bolo to naivné a hlúpe a akonáhle sa tam objavilo meno Annalise, tak som minimálne prevracala očami.

Kapitoly boli krátke, čítalo sa to dobre. Dej miestami stál a ja som sa nudila, ale v konečnom dôsledku ma to bavilo. Čítalo sa to rýchlo a naozaj dobre, bolo to také príjemné. Nie je to náročné, dá sa pri tom dobre zrelaxovať. Avšak napriek tomu, že sa mi to páčilo, nejako veľmi ma to nenadchlo. Je to veľmi dobrý debut, na ktorý ale rýchlo zabudnete. Určite sa budem tešiť na druhý diel, ale nebude to najočakávanejšia kniha. Každopádne si myslím, že ak knihu prečítate, tak o nič neprídete.

Hodnotenie: ****

Recenzoval: Maťa Wolf