Dublin street

Čo sa stane, ak ten domýšľavý sexi chlap z taxíka je bratom vašej novej spolubývajúcej?

„Vzdychla som, lebo mi bolo jasné, že čím skôr odpoviem, tým skôr sa od neho vzdialim. „Lebo realita tam nemá nijakú moc. Všetko ovláda moja predstavivosť.“ Len čo sa mi tieto slová vydrali z úst, oľutovala som ich. Bystrý človek by čítal medzi riadkami. A Braden bol bystrý.“

Hlavnou hrdinkou knihy je nová obyvateľka Dublin street – Joss. Tá si tam prekvapivo ľahko nájde nielen dokonalý byt, ale aj spolubývajúcu Ellie, ktorá nie je ani nájomný vrah, ani otravná semetrika. Joss vďaka nej spoznáva nielen jej brata Bradena, ale aj to, že tvoriť svoje vnútro niekomu nie je až také zložité. I keď sa tomu spočiatku bráni, táto súrodenecká dvojica jej prirastie k srdcu. Zároveň však kvôli veľkej strate z detstva navštevuje psychologičku. Po dlhšej dobe sa jej totiž nečakane vrátili dočasné straty vedomia. Problémom však je, že namiesto toho, aby rozprávala o sebe, stará sa o druhých.

„Doktorka Pritchardová prikývla a zapísala si ďalšiu poznámku.
„Takže?“ spýtala som sa.
Usmiala sa na mňa. „Čakáte na diagnózu?“
Nadvihla som obočie.
„Mrzí ma, že vás sklamem, Joss, ale zatiaľ sme sotva poškriabali povrch.“

Typický román s typickou titulnou fotografiou. Aj tak sa dá charakterizovať populárna prvotina Samanthy Youngovej. Nechcem súdiť knihu podľa obalu, ale po prečítaní viem, že ma predtucha neklamala. Ľahko predvídateľná zápletka nachádzajúca sa v každej druhej romantickej knihe. Hlavná hrdinka sa zapletie s Bradenom, ktorý predstavuje všetko, čo si môže Joss priať. Je pohľadný, bohatý a navyše nekladie zbytočné otázky. Takže od začiatku viete, že spolu skončia v posteli. A nie raz. A to v knihe začína byť už dosť otravné. Naozaj by som sa radšej dozvedela niečo viac o ich ceste do Jossinho rodného mesta, ako čítať, kde všade sa venovali sexu. Od bestselleru som naozaj očakávala niečo viac.

Čo ma však príjemne prekvapilo, bol fakt, že Joss nie je typickou romantickou postavou. Premýšľa realisticky a napriek predvídateľnému deju sa ona nespráva prvoplánovo a nesľubuje si od toho vzťahu nič.

„Ellie vyzerala prekvapene. „Myslíš ako kamaráti s benefitom?“
Vlastne uprednostňujem pomenovanie „sexkamoši“. „Celkom si to vystihla.“
Prekrížila si ruky na prsiach a na tvári sa jej zračil zvedavý výraz.
„Presne toto chceš?“

Kniha Dublin street je príkladom toho, že to, čo je najpredávanejšie, nemusí vždy spĺňať kritéria náročného čitateľa. Avšak úplne do koša by som túto knihu nevyhadzovala, pretože nepatrí medzi odpad a určite si počas čítania nebudete trhať vlasy od zúfalstva. Ak chcete oddychovku, pri ktorej nemusíte vôbec rozmýšľať, je tá pravá. Dokážete ju prečítať na počkanie a zbytočne vás nevyčerpá. Dokonca si postavy obľúbite a prežijete s nimi každý detail ich predvídateľného života. Je to naozaj ľahké pohodové čítanie ako stvorené na dni ničnerobenia.

Recenzoval: Mária Brišová