Druhé dejstvo zvrátenej trilógie | Plameň túžby

Utrpenie Victorie Bergmanovej a vyšetrovanie Jeanette Kihlbergovej pokračuje. Avšak teraz už vieme, že Victoria je rozdvojenou osobnosťou a zdá sa, že je často ovládaná svojou horšou stránkou a v tých chvíľach sa z nej možno stáva chodiace monštrum.

Jeanette zase vedie pátranie po vrahovi mŕtvych chlapcov už len na vlastnú päsť a s pomocou kolegu. Zároveň nachádza oporu v psychologičke Sofii Zetterlundovej.

Druhý diel tejto švédskej trilógie prináša ešte viac tajomstiev. Počas celého čítania som bola zmätená, ale pri dvojici autorov so pseudonymom Erik Axl Sund si už na to začínam pomaly aj zvykať. Kompenzáciou za nepretržité nejasnosti je totiž záver, ktorý dokáže šokovať a celý príbeh a možné domnienky otočí do úplnej inej a nečakanej roviny.

Opäť sa tu strieda viac uhlov pohľadu a máme možnosť nazrieť aj do Victoriinej minulosti. Téma násilia páchaného na deťoch a pedofílie je silne prítomná a zasahuje život všetkých postáv a viacerých generácií. Niektorých dokonca až tak, že sa z nich v dôsledku rán z minulosti alebo ohavného tajomstva stávajú vrahovia a vrahyne. Obidve časti série na mňa vplývali dosť ubíjajúco, čo však nie je negatívum. Skôr je to ukážka toho, ako činy jedného človeka alebo malej skupiny dokážu zničiť mnohé životy.

Páči sa mi, že všetky maličkosti a na začiatku nesúvisiace postavy nakoniec majú svoje miesto a úlohu a vždy nejako súvisia s Victoriou. Je to taký veľký celok, z ktorého však zatiaľ vidíme len malé fragmenty.Hoci sa niektoré veci postupne objasňujú, objavujú sa stále nové a nové neodhalené tajomstvá. Nie je to však začarovaný kruh, lebo cítiť, že príbeh speje k svojmu záverečnému rozuzleniu. Plameň túžby sa opäť skončil veľkým odhalením, ktoré však nie je priamo napísané, ale vy ako čitatelia naň sami prídete (za predpokladu, že nepreskakujete stránky).

Z postáv ma najviac zaujíma Victoria, čo je pochopiteľné, keďže je zahalená rúškom tajomstiev a po tejto časti sa na ňu pozerám úplne inak ako predtým. Jeanette nemám príliš v láske. Má síce skvele vyvinutý zmysel pre spravodlivosť, ako vyšetrovateľku ju teda uznávam, no osobnostne sa mi príliš nepáči. Čo však oceňujem, je fakt, že polícia je tu taká ľudská - robí chyby, žiadny detektív nie je dokonalý, mýlia sa a vytvárajú si aj nesprávne závery. To je príjemné osvieženie, keď uvážite, že v iných knihách sú títo ľudia väčšinou neprekonateľne múdri a vždy krok pred vrahmi.

Plameň túžby drží pomyselnú latku na úrovni Havranieho dievčaťa - teda v oblasti nadpriemerne dobrých kníh. Určite sa tu nájdu aj menej zaujímavé pasáže, ale celkovo je to náramne dynamický príbeh, ktorý spracúva háklivú tému a ako bonus vám ponúkne aj nečakané odhalenia a množstvo tajomstva, šialenstva a napätia.

Recenzoval: Catty