Dôvod dýchať

Emma vôbec nemá ľahký život. Dlhú dobu má doma samotné peklo a musí prežívať. Doslova odpočítava dni do skončenia strednej školy a nástupu na jej vysnívanú vysokú. Jedinou útechou v jej živote sú športy, hudba a jej najlepšia priateľka Sara.

Sara je z lepšej rodiny, každý na škole ju pozná a patrí medzi obľúbencov, zatiaľ čo Emma chce splynúť s pozadím. Do toho sa zapletie ešte nováčik Evan, ktorý chce silou mocou Emmu spoznať. Snaží sa s ňou skamarátiť tým, že je otravný.

Každá postava v tejto knihe mi prišla svojim spôsobom zaujímavá a odlišná od ostatných. Všetci mali pekne vykreslenú svoju povahu a podľa toho sa tak aj správali. Emma sa správala často veľmi iracionálne a tým mi strašne liezla na nervy, Evan sa zase občas správal príliš veľmi žiarlivo a Drew majetnícky, zatiaľ čo Jay bol ako babka klebetníčka. Sara mi napríklad sadla oveľa viac ako Emma, aj keď Emmy mi bolo fakt ľúto. Sara sa stala asi mojou najobľúbenejšou postavou tejto knihy. Správala sa ako skutočná kamarátka a pomáhala Emme najviac, ako sa dalo. A teta Carol bola úplná mrcha.

Začali sme veľmi komplikovaný tanec dotykov bez toho, aby sme sa dotýkali, naučili sme  sa vedieť bez toho, aby sme sa rozprávali, a cítiť bez toho, aby sme svoje pocity museli vyjadriť.

Dej sa rozbiehal pomaly a autorka nám ukázala Emmine dni. Dala nám pekný náhľad do súkromia ich domova, aby sme videli, kto je ten zlý. Ukázala nám jej úspechy v škole a športe a samozrejme život jej najlepšej priateľky Sary. Na začiatku bola Emma príliš plachá a utiahnutá, nič si nedovolila, len tíško trpela a to ma dosť iritovalo. Bolo hnusné, ako sa správala k Sare a strašne mi s tým išla na nervy. Chápem, že to mala ťažké, ale nemusela sa tak správať. Neskôr, keď sa objavil Evan, konečne nabrala trochu odvahy spraviť aj niečo "proti pravidlám" jej domu.

Samozrejme, čo by to bolo za knihu bez aspoň maličkej lásky? Aj keď tu to určite nebola maličká láska. Emma mi liezla na nervy aj s tými nárekmi, zapieraním a klamaním samej seba, svojou nerozhodnosťou (budem sa mu vyhýbať alebo zostaneme kamaráti?), čo tam fakt neustále riešila. Ako keby si to proste nemohla priznať. Ale prišlo mi to dosť presladené. Autorka tam v podstate riešila problémy s láskou normálneho dievčaťa, len s prídavkom horších problémov. Myslím, že mohla máličko ubrať.

V tichu bol pokoj. Pokoj, ktorý prišiel priskoro, ale ja som v ňom našla útočisko. Útočisko pred bolesťou, chaosom a strachom.

Koniec ma dosť prekvapil a vôbec som nevedela, čo si myslieť, takže som zvedavá na ďalšiu časť a dúfam, že sa k nej budeme môcť dostať čo najskôr. Kniha celkovo sa mi páčila. Potrebovala som už malý oddych od fantasy, takže mi perfektne sadla. Autorka ukázala ťažký život doma, ktorý by mohol mať každý z nás, stačí aby sa zmenilo pár vecí. Vzhľadom na to, že ja mám rada knihy, ktoré píšu o skutočnom živote, mi kniha priniesla fajn príbeh. Emma bola svojim spôsobom silná (trochu ufňukaná a hlúpa) hrdinka a samotná kniha v sebe ukrýva veľmi silný príbeh plný lásky, silného priateľstva a na druhú stranu, príbeh veľkej bolesti,utrpenia a krutosti. Pri niektorých častiach som ja sama mala zimomriavky na chrbte. Dlho som rozmýšľala, či knihe dať 3 alebo 4 myšky. Nakoniec sa mi kniha páčila a hodnotím ju 3 myškami. Bola taký dobrý priemer a jednoznačne vám ju odporúčam, ak chcete oddychové čítanie, pretože príbeh Emmy Thomasovej je zaujímavý.

Hodnotenie: ***

Recenzoval: Naty Little