Dievča zo 6E

Deanna, alebo inak Jessica, trpí nebezpečnou psychickou poruchou, ktorú zdedila po svojej matke - má nutkanie zabíjať. Preto žije už tri roky zavretá v byte 6E a nevychádza von. Nechce nikomu ublížiť. Z

Zarába si kybersexom a potreby ako jedlo necháva na donáškovú službu alebo poštu. Vytvorila si svoje vlastné pravidlá a celé tri roky sa jej ich podarilo dodržiavať. Lenže potom príde niečo, čo ju donúti porušiť aspoň jedno pravidlo. Dokáže sa však Deanna kontrolovať?

Rozumiem, že pre normálne indivíduá je môj život divný. Ale prijala som ho taký, aký je. Nevadí mi takýto život, pretože viem, že neexistuje iná možnosť.

Hneď ako som si prečítala anotáciu tejto knihy, vedela som, že to bude niečo úplne iné, odlišné a nové. A nemýlila som sa. Kniha bola nielenže originálna, ale vďaka krátkym kapitolám sa čítala veľmi rýchlo a môžete ju prečítať na jeden hlt. Autorka ju napísala veľmi pútavo. Na knihe boli veľmi zaujímavé Deannine vražedné myšlienky a predstavy. Naozaj som si užila ich sledovanie, aj keď boli hrozné, ale predsa to nebola jej vina. Lenže bolo toho omnoho viac. Autorka nám pomaly odhaľovala desivé tajomstvá, ale zároveň aj Deanninu lepšiu stránku. Jednoducho vedela čitateľa zaujať a donútiť, aby knihu nepustil z ruky, kým ju celú neprečíta.

Zhruba tá prvá polovica knihy bol len o zoznamovaní sa s hrdinkou, jej životom a prácou. Nedialo sa tam v podstate nič. V druhej polovici knihy sa objavila už aj tá akcia, ktorá na knihe len pridala. Plusom bolo aj občasné striedanie pohľadov. Väčšina knihy bola samozrejme písaná z pohľadu Deanny, ale objavili sa aj kapitoly z pohľadu doručovateľa Jeremyho a malého dievčatka menom Annie. Asi vás bude zaujímať, čo má spoločné malé dievča s hlavnou hrdinkou že? No to vám neprezradím, pretože ak knihu budete čítať, zistíte to sami. Môžem vám len povedať, že sa ich životy určite prepletú veľmi zaujímavým spôsobom.

Nádej je nebezpečná. Nádej môže byť uvoľneným vláknom, ktoré rozpára váš zdravý rozum.

Autorke sa obdivuhodne podarilo preniknúť aj do sveta kybersexu. Ako ona sama písala na konci knihy, tak sa inšpirovala ženami, ktoré si takto zarábajú v skutočnom živote. Tiež do príbehu zakomponovala nebezpečenstvo, akciu a strach, ktoré sú tiež obrovským plusom. Knižka je vraj prvý diel série, ale podľa mňa úplne stačí len tento diel, pretože si naozaj neviem predstaviť, čo by autorka mohla napísať do druhej knihy. Pochybujem, že by to bola nejaká kvalitná zápletka, ktorá by čitateľov nadchla.

Avšak mne sa táto kniha páčila. Mala plynulý a dynamický dej, autorka vie pekne vyjadriť myšlienky postáv a vie vytvoriť aj zaujímavú zápletku. Táto kniha je niečo nové, niečo s čím sme sa ešte nestretli a autorka to napísala skutočne fascinujúco. Myslím, že táto knižka je pre nenáročných čitateľov a dá sa považovať aj za slabšiu oddychovku. Číta sa veľmi rýchlo a budete ju mať prečítanú za deň, možno dva. Žiadne zbytočné veci, žiadne zdĺhavé opisy v tejto knihe nenájdete. Autorka ide rovno k veci. Dej mi však prišiel miestami predvídateľný, to však na príbehu nič neubralo a ja vám knihu môžem s radosťou len odporúčať.

Recenzoval: Naty Chudá