Colleen Hooverová – Stratená nádej (Beznádejná 2)

Toto je mega pecková kniha, na ktorú budem ešte veľmi dlho myslieť. Myslela som si, že kniha bude prerozprávaním prvej časti avšak z Holderovho pohľadu. Ako veľmi som sa mýlila. Dostala som úplne nový príbeh.

Síce sa niektoré scény opakovali, boli tam aj úplne nové, ktoré príbeh spravili jedinečným a unikátnym. Holderov pohľad na vec a jeho pocity sú iné ako Skyine a preto, aj keď je to ten istý  príbeh, nie je to ten istý príbeh. Holder odhalil svoje vnútro a tak majú čitatelia možnosť dozvedieť sa, čo ho trápi.

Keď som otvorila knihu, povedala som si, toto bude niečo úplne iné. Už po niekoľkých stranách som vedela, že príbeh z Holderovho pohľadu sa bude odlišovať od toho Skyinho. Dozvieme sa viac o tom, čo sa skutočne stalo Les a ako sa s touto stratou vyrovnáva Holder. Stratená nádej je spoveďou zlomeného mladého muža, ktorého ovplyvňuje minulosť a strata milovanej sestry.

Stratená nádej je ten typ knihy, ktorú otvoríte, začítate sa a nepoložíte ju pokým ju neprečítate. Musím povedať, že Holderov uhol pohľadu sa mi páčil oveľa viac ako Skyin. Už prvé strany mi naznačili, že môžem čakať niečo úplne iné. Holderov príbeh sa začína Lesinou smrťou, s ktorou sa nedokáže vyrovnať. Obviňuje sa, že jej mohol pomôcť a tak predísť tragédii. V zúfalstve jej píše listy, ktoré pre mňa boli osviežením a zrkadlom do jeho duše. Aj týmto spôsobom nám autorka chcela ukázať aký Holder je a tak nám, čitateľom, priblížiť jeho myšlienky a všeobecne jeho samého.

Autorka opäť nesklamala a vďaka jej skvelému štýlu sa kniha čítala jedna báseň. Dokonca sa mi čítala lepšie ako Beznádejná. Okrem už spomínaných scén, ktoré sa opakovali, nahliadnete do Holderovho súkromia. Od knihy som sa nedokázala odtrhnúť a Holder mi prirástol k srdcu ešte väčšmi ako v prvej knihe. Nestáva sa často, že autorka napíše knihu z mužského pohľadu, ale Colleen Hooverová je v tom majsterka. Vykreslila Holderov charakter do detailov a ja som miestami mala chuť objať ho a vziať všetko jeho trápenie, pretože to čo zažíva by bolo aj na slona veľa.

Keďže je príbeh napísaný z Holderovho pohľadu, máme možnosť nazrieť aj do jeho súkromia a spoznať jeho kamarátov. Daniel sa mi zapáčil hneď ako sa zjavil na scéne. Je to ten typ postavy, ktorú buď budete mať rád alebo ju budete neznášať. Páčilo sa mi, ako je stále na Holderovej strane a bránil ho. Je to skutočný kamarát.

Koniec koncov Stratená nádej je skvelá emóciami nabitá kniha, ktorá síce nemusí sadnúť každému, ale pre mňa je táto kniha geniálna a jedinečná. Colleen Hooverová sa ňou zaradila medzi moje obľúbene autorky. Okrem odhaľovania tajomstiev sa môžete v príbehu tešiť na humor a tiež krásne momenty medzi Sky a Holderom. Keď som čítala Beznádejnú kládla som si otázku “ako by na túto situáciu zareagoval Holder?” a v Stratenej nádeji som dostala všetky odpovede a tiež omnoho viac.

Najviac ma dostal záver knihy, kde som sa neubránila slzám. Keď som si už myslela, že ma autorka ničím nemôže v príbehu prekvapiť, tak na mňa vybalila tento koniec. Colleen Hooverová je skutočne majsterka v ukončeniach, ktoré vám vyrazia dych a pri Stratenej nádeji to platí dvojnásobne.

Ak máte radi reálne príbehy, ktoré vás nenechajú chladnými, tak Stratená nádej je pre vás ako stvorená.

Moje hodnotenie: *****

Recenzoval: Sue