Čarodejnícka vojna pokračuje

Holly Blacková a Cassandra Clarová už ako samostatné autorky dokázali svoje kvality na poli fantasy pre mladých, no do čierneho trafili aj spojenými silami. Sériu Magistérium napísali, lebo vraj neboli spokojné s koncom Harryho Pottera. Zo stránok ich príbehov však jasne cítiť radosť a pohodu, ktorá zrejme panovala aj pri ich písaní. Po Železnej skúške, kedy sa trojica dvanásťročných čarodejníckych učňov prvýkrát stretla s úhlavným nepriateľom, sa vzťahy aj situácia prehlbujú v Medenej rukavici. Samozrejme, vzhľadom na charakter knihy a vek hlavných hrdinov je prvotne určená mladším čitateľom, ale na svoje si prídu aj skôr narodení. Neprináša síce veľa nového, no dej odsýpa rýchlo, pobaví a zaujme niekoľkými scénami, ktoré sa vám natrvalo vryjú do pamäti.

"Kresby ležali pri knihe s vysvetlením nezvyčajného, znepokojujúceho rituálu. Objemné dielo zviazané v popraskanej čiernej koži ukrývalo hrozivý obsah. Písalo sa v ňom, ako môže mágiu chaosu získať a použiť aj niekto iný ako tvorič - stačí z tela zvieraťa posadnutého chaosom vybrať ešte bijúce srdce. Pomocou rukavice a srdca je možné tvoriča zbaviť mágie a úplne ho zničiť."

Callum Hunt sa po zistení, že najväčší nepriateľ čarodejníkov Constantine Madden sa doňho prevtelil, nevie vyrovnať s daným tajomstvom. Nepomáha mu ani otec Alastair, ktorý sa kedysi zriekol sveta mágie a nepodarilo sa mu presvedčiť syna, aby sa od neho tiež držal čo najďalej. Keď navyše Callum v pivnici ich domu objaví reťaze pripravené preňho a pre jeho vlka Chaosa, rozhodne sa utiecť. Alastair ho totiž chce podľa všetkého za pomoci medenej rukavice zabiť, pretože vie, že v jeho tele sa ukrýva ktosi celkom iný. Netrvá dlho a rukavicu ktosi skutočne ukradne. Z Alastaira sa rýchlo stáva hlavný podozrivý a kolégium čarodejníkov je rozhodnuté zbaviť sa ho za každú cenu. Callum sa napriek neľahkému postaveniu snaží otca zachrániť, a preto sa aj so svojimi vernými priateľmi vydáva na cestu, ktorá preverí nielen silu ich lojality, ale aj ich čarodejné schopnosti. Alastair má skutočne svoje ciele, ale nie sú také čierno-biele, ako by sa mohlo zdať. Constantinovi posluhovači majú v pláne oživiť svojho vodcu, ktorého telo spočíva v útrobách jaskýň, no je otázne, kto zo zúčastnených prežije nastávajúci boj...

"Dopadol s takou silou, že mu zahrkotali všetky kosti. Prevrátil sa na chrbát, vypľúval hlinu a trávu nad sebou uvidel zlovestne vztýčeného kovového elementála. Netvor vyzeral gigantický, veľký ako obloha, ktorú zakrýval. Call namáhavo vstával, chorá noha sa mu triasla, ale potom znova spadol na trávu. V diaľke videl Tamaru, bežala k nemu a nad hlavou švihala ohnivými povrazmi, ale Call vedel, že je príliš ďaleko, aby sa k nemu dostala včas. Automontessa k nemu skláňal a roztváral zubaté čeľuste. Call zovrel hlinu, snažil sa do nej preniknúť mysľou a vytiahnuť zemskú mágiu, ale nemal čas."

Spočiatku som si vravel, že prvý diel Magistéria sa mi zdal lepší, hoci sa v ňom toho zas až tak veľa neudialo. Ale keď sa dej rozbehol a Callum sa konečne dostal na výpravu, postúpil o niekoľko priečok vyššie. Jedným z najväčších prekvapení bola pre mňa postava Jaspera. Najprv vystupuje ako klasický otravný spolužiak, ale pod vplyvom okolností je nútený vydať sa na výpravu spolu s tými, ktorých magistérium vníma ako zradcov. Je to jedna z mála postáv, pri ktorých skutočne netušíte, ako sa vyvinie, čo je veľké plus. Rovnako ako záver knihy. Vyvrcholenie deja sa javí ako uzavreté, no malé dvierka na konci dávajú tušiť, že nie je všetkým dielom koniec (má ich byť dokopy päť). Dúfam, že Holly a Cassandra ešte nevytiahli všetky tromfy a budú baviť svojich čitateľov aj naďalej.