Andrew Pyper – Démonológ

David Ullman je špecialistom na Miltonov Stratený raj. Keď sa vo dverách jeho kancelárie objaví neznáma žena, začnú sa diať zvláštne veci. Cesta ho zavedie do Benátok, kde má preskúmať istý “fenomén”. Keď zistí o čo ide, má chuť hneď mesto opustiť. Avšak niečo ho prinúti, aby tento fenomén preskúmal viac. V momente, ako mu démon unesie dcéru, má pocit, že jeho svet sa zrútil. Vtedy začína pátranie po neznámom démonovi. Času nie je nazvyš.

Kniha Démonológ je najnovším knižným počinom kanadského autora Andrewa Pypera. Už podľa anotácie som vedela, že ma čaká strhujúci príbeh, počas čítania ktorého sa budem báť a budú mi po chrbte behať zimomriavky. A bolo tomu tak. Upozornenie na úvod: Knihu nečítajte večer, môžete mať zvláštne sny. Späť k recenzii.

Príbeh, ktorý autor vytvoril sa mi veľmi páčil, avšak je tu jedno obrovské ale, ku ktorému sa dostanem neskôr. Autorov štýl je veľmi dobrý, ktorý vás chytí už v úvode a tak vás strhne, že budete mať chuť pretáčať strany závratnou rýchlosťou. Po prečítaní knihy si mám chuť prečítať Miltnov Stratený raj. Autor v diele použil úryvky, ktoré ma naozaj navnadili. Ešte nikdy po prečítaní nejakej knihy, som nemala takú obrovskú chuť prečítať si knihu, ktorá bola v príbehu spomínaná.

Hlavný protagonista príbehu, David, je introvert a hoci je neveriaci, je odborníkom na Miltonov Stratený raj. Od začiatku mi prišiel zvláštny, ale v dobrom slova zmysle. Je starostlivý a obetavý otec, pre Tess by spravil čokoľvek, dokonca položil aj vlastný život. Zožierajú ho myšlienky a spomienky z minulosti, ktoré ho prenasledujú až dodnes. Márne sa s nimi snaží vysporiadať. Počas svojej cesty za záchranu Tess, ho postretnú neľahké úlohy, s ktorými si musí poradiť. Niekedy som skutočne knihu odkladala len pretože som sa prehnane bála.  Celkovo sa mi Davidov charakter pozdával, možno si ho obľúbite a možno nie, avšak ja som ho mala veľmi rada.

Aby David nebol na ceste sám, pomáha mu jeho kamarátka Elaine O´brienová. Najskôr robil všetko preto, aby ju do svojich záležitostí nezatiahol, avšak bola neoblomná a nakoniec David ustúpil. Vedela, že sa s ním niečo dialo a preto sa rozhodla mu pomôcť. Hoci sama to nemala ľahké, rozhodla sa neupadnúť na duchu a spraviť z toho, to najlepšie ako len môže. Elaine je svojská a spraví si po svojom, aj keď jej niekto povie inak.

Démon, ktorý uniesol Tess je zlý až do špiku kostí. Davidovi hádže pod nohy polená v podobe prekážok, aby nestihol nájsť svoju dcéru, avšak David sa len tak nevzdá a bojuje zo všetkých síl. Démon zistí, že sa pustil do bitky, ktorú nemusí na záver vyhrať. Získa David naspäť svoju dcéru alebo ju stratí navždy? Dozviete sa, keď si prečítate knihu Démonológ.

A teraz sa dostávam k tomu ale, ktoré som spomínala už na začiatku. Príbeh krásne odsýpal až pokým som sa nedostala k posledným cca dvadsiatim stranám.som začala krútiť hlavou nad tým, čo autor porobil s príbehom. Po jeho dočítaní som bola skutočne vytočená, pretože v hlave sa mi rodila jediná otázka, to celá kniha viedla k TOMUTO? Knihu som odlozila skutočne daleko, aby som ju ani len nevidela. A navyše, veľmi veľa otázok zostalo nezodpovedných a teraz len môžem tápať, čo sa s tou či onou postavou stalo.

Suma sumárum Démonológ je skutočne skvelá kniha s malými chybičkami krásy. Je napínavá, akčná, miestami sa aj zasmejete a budete dychtivo čakat, ako sa nakoniec príbeh skončí.

Za poskytnutie recenzného výtlačku knihy ďakujem veľmi pekne vydavateľstvu IKAR. Kúpiť si ju môzete na stánke bux.sk

Hodnotenie: ****