Alfa-Jasinda Wilderová

Z naivnej študentky sa po záhadnej smrti otca a umiestnení matky do sanatória stáva  živiteľka rodiny. Z práce ju prepustia a schránku má plnú nezaplatených účtov.

Keď už stráca poslednú nádej, medzi nezaplatenými šekmi nájde obálku bez spiatočnej adresy. Na jej veľké prekvapenie, v obálke objaví šek na desaťtisíc dolárov. Keďže výdavkov za školné, nájomné a elektrinu pribúdalo, Kyrie si dala šek preplatiť. Mladá žena nepozná svojho tajomného darcu, ale jeho šeky si dáva vyplácať každý mesiac. Po roku jej na dvere zaklope cudzí muž. Vonku stála čierna limuzína so šoférom, ktorý povedal, že je čas splatiť dlh. Nastúpili by ste? Slečna Clairová nastúpila. Ukázalo sa, že niekomu dlhovala stodvadsaťtisíc dolárov.

„Tak čo odo mňa chcete?“  „Len teba. Aby si ma vo všetkom na slovo poslúchala. Chcem tvoj život.“  Počula som ako, prehltol.  „Teraz ti vysvetlím, prečo musíš poslúchať. Cítiš v slabinách pálenie a reaguješ na môj hlas. Budeš poslúchať, lebo vieš, aký mám na teba vplyv. Budem dávať peniaze tvojej matke aj bratovi, ak ma budeš poslúchať.“

Vzali ju bez upozornenia, odviezli lietadlom cez pol krajiny do New Yorku. Odprevadili do honosného podkrovného apartmánu, domova nejakého bohatého muža. A tu, s páskou na očiach spoznáva svojho hostiteľa, tajomného a neprístupného muža, ktorý tvrdí, že ju chce ovládať. Muža, ktorý skrýva temné tajomstvo, ktoré sa týka oboch.

Ako to v erotických románoch býva zvykom, neznámy muž ponúkne Kyrie tajnú dohodu. Zatiaľ ho nevidela, pretože nechce byť videný. Keď mladá bakalárka zistí, že ON vie všetko o nej, o jej živote a má všetky informácie o jej rodine, ostane šokovaná. Pozná len jeho dotyky rúk a vníma len jeho jemný a zmyselný hlas, ktorý sa  vzápätí mení na chladný a ostrý.

Prečo práve ja? Prečo ma tak dlho sledoval? Čo odo mňa chce? Na tieto otázky si nová podnájomníčka luxusného apartmánu nevie odpovedať.

Bála som sa vlastných citov. Prirodzene. Vedela som, že mu na mne záleží, vedela som, že medzi nami zapracovala chémia, že sme mali neuveriteľný sex. Poznala som ho však iba pár týždňov. Mala som  pocit, že ho poznám celý život, ale z celkového pohľadu na vec to bolo málo.

Jasinda Wilderová je uznávaná autorka bestsellerov, ktorá sa preslávila príbehmi o príťažlivých mužoch a  silných ženách.

Kniha ma upútala svojou lákavou obálkou a netradičným názvom. Samozrejme, že som chcela nasýtiť svoju vlastnú prirodzenú zvedavosť a zistiť, čo kniha ukrýva. Autorka bez zábran a predsudkov odkrýva trinástu komnatu. Na piedestál hodnôt života a do popredia stavia túžbu po nepoznanom a po uspokojení. Od polovice príbehu je dej jednou veľkou erotickou jazdou, v ktorej sa spisovateľka bez zábran nehanbila ísť do najintímnejších detailov.  Zo začiatku je sex a erotika v knihe až ďalšou nadstavbou nad príbehom lásky a vášne. Ako postupne dej plynie, jemná erotika naberá na obrátkach a prehupne sa až do tvrdého sexu, tak na povrch sa derú aj skutočné city hlavných hrdinov. Je to príbeh o strate kontroly a znovuobjavení rozkoše. V knihe nájdete túžbu, vášeň,  erotiku, ale aj lásku, ktorá je súčasťou každodenného života. Jasinda Wilderová všetky emócie, ako sú  strach, bezmocnosť, vzrušenie a napätie opísala bravúrne do detailov. Dala si záležať a dokonalo nám predstavila aj luxusný apartmán, ktorý dýchal noblesou. Charakterové vlastnosti hlavných postáv boli vykreslené reálne. Ako je zvykom aj tu je mužský hrdina Valentine,  nechutne a hriešne bohatý, má moc a nekonečný vplyv. Samozrejme nechýba mu dokonale vypracované telo Adonisa. Samotársky, ale úspešný podnikateľ, ktorý žije v ústraní a disponuje len tými naj vlastnosťami. Kyrie nebola žiadne nevinné dievča, naopak bola skúsená v sexe a rada provokovala mužov. Bola príťažlivá, ale na mužov šťastie nemala. Na svojich pleciach niesla zodpovednosť za svoju rodinu a prioritou pre ňu bola škola a zamestnanie. Životom skúšaná a ostrieľaná mladá žena, ktorá si prežila už všeličo.

Mnohým ženám pri čítaní tohto príbehu zapracuje ženská fantázia. Nebudem klamať, pri určitých pasážach som sa červenala, pri iných pobavila. Naopak,  niektoré mi pripomínali zvierací živočíšny sex a to už nie je moja šálka kávy. Najviac ma dostal šokujúci a prekvapivý zvrat na konci príbehu, kde bolo odhalené tajomstvo oboch hlavných hrdinov. Učarovalo mi aj romantické vyznanie v liste od Valentina. Musím povedať, že drsný zvierací sex vyvážila odhalená záplatka a pointa celého príbehu.

Pikantné erotické romány sú v poslednom období v kurze aj na Slovensku. Erotická literatúra mala vždy svoj okruh čitateľov. Kniha určite nepatrí k prelomovej literatúre, skôr odporúčam ako oddychové čítanie. Verím tomu, že knihu neodložíte, pretože autorka má výnimočný rozprávačský talent, ktorý vás vtiahne do deja hneď od prvej strany.

Recenzoval: Simona Rošková