Alessandra Torre - Čierne klamstvá

Layana Fairmontová je inteligentná milionárka, ktorá nechcela dovoliť rodičom riadiť jej život a chcela žiť po svojom. Keď stretla miliardára Branta Sharpa, podlomili sa jej kolená a pretože vznikol ich vzťah plný vášne. Obom im láska zamotala hlavy a zo stretnutí plných sexu vzniklo silné puto. Po kratšej dobe Brant požiada Lanu o ruku, no ona zaváha. Je tu totiž Lee, ktoréhou náhodou stretla, to je drsný chlap plný živočíšnosti, ktorý ju nesmierne priťahuje. Jeho drzosť a príťažlivosť ju vtiahne do komplikovaného milostného trojuholníka, ktorý vôbec nevyzerá tak, aký v skutočnosti je. Je to len Layana a dvaja muži medzi ktorými nejde o neveru, ale o niečo oveľa zložitejšie.

Alessandra Torreová nie je pre slovenských čitateľov neznámou autorkou. Jej román Dievča zo 6E sa postaral o poriadny rozruch a ja som o ňom počula mnoho dobrých vecí, ba dokonca ho mám doma. Bohužiaľ som sa k tejto knihe ešte nedostala. Čierne klamstvá ma zaujali anotáciou, čakala som priemernú romantiku, pri ktorej si oddýchnem. Lenže po prvých päťdesiatich stranách som bola zmätená, keďže sa mi nepozdávalo to, čo tam bolo napísané. Potom ma príbeh prekvapil a držal ma v napätí až do úplného konca. Rozuzlenie bolo priam geniálne, niečo také by ma v živote nenapadlo. Bolo to výborne premyslené, autorka má skvelé nápady, takže tento jej román je veľmi originálne a skvelo napísaný. Úvod je mierne rozpačitý, ja osobne som spočiatku moc nechápala, ale následne to bola jedna zbesilá jazda plná neviazanosti, romantiky a zároveň napätia.

Čo je možno zvláštne na tomto románe je to, že nemá veľa postáv. Poväčšine sa príbeh točí okolo 3-4 hrdinov a občas sa pridajú vedľajšie, ktoré jemne zvíria dej. Layana mi najprv moc nesedela, prišla mi ako zhýralá milionárka, ktorá len využíva mužov. Postupne sa mi však páčila, keďže ukázala svoju jemnejšiu stránku. Vedela pomôcť ľuďom, ktorí to potrebovali, obzvlášť Brantovi. Ten bol veľmi príťažlivý, svojský a zároveň inteligentný. Avšak bavil ma, hoci zo začiatku bol zaujímavý, bavil ma a užívala som ho jeho prítomnosť. Potom som si naňho zvykla, čiže stále bol fajn, ale bola to už rutina. Ale Lee, tak to bol divoch. Nespútaný, divoký a neobyčajný. Nikdy som nevedela, čo od neho čakať. Bola to taká časovaná bomba, ktorá mohla vybuchnúť hocikedy. Brantova teta, ktorej meno si ani pamätať nechcem. Ona bola úplná trúba, ktorá mi liezla na nervy a jej správanie bolo otrasné. Takže postavám dávam plus, boli energické a živé, stále sa rozvíjali a za mňa majú veľké plus.

Čierne klamstvá je výborný román s dokonalým námetom, ktorý môže prekvapiť. Tak to bolo u mňa. Koniec bol perfektný, bolo to premyslené a originálne. Niečo takéto v inej knihe určite nenájdete. Nezvyčajný námet veľmi oceňujem, Alessandra Torre napísala výborný román, ktorý ma milo prekvapil. V poslednej dobe na Slovensku vyšlo mnoho kníh s erotickým podtextom. Preto som uvítala zmenu, ktorá bola výborná a Čierne klamstvá preto môžem vrelo odporučiť ďalej. Menšie negatíva vidím v úvode, ktorý je trošku slabší, ale následne perfektne rozbehne. Milovníci romantiky si prídu na svoje, takže to určite skúste!

Recenzovala: Kristína Poloncová