Alessandra R. Torre - Dievča zo 6E

Deanna alias Jessica už tri roky nevyšla z bytu 6E. Trpí totiž nebezpečnou psychickou chorobou - nutkaním zabíjať. Túto chorobu zdedila po svojej mame, ktorá vyvraždila takmer celú svoju rodinu. V snahe ochrániť ľudí sa preto Deanna dobrovoľne odsúdila na úplnú izoláciu. Musí si však zarábať na živobytie a to robí prostredníctvom kybersexu.

Dievča zo 6E je napísané formou krátkych kapitol, takže príbeh ubieha ako na bežiacom páse. Zároveň vás bude poháňať aj zvedavosť, pretože v Deanninej minulosti je mnoho skrytých démonov, ktoré odhalí až postupne. Zaujímavým - a možno to bude znieť zvláštne - aj poučným je jej práca. O sexe sa dnes už hovorí všade, kybersex tiež nie je žiadnou novinkou, no preniknúť do tejto oblasti naozaj hlboko, je novým zážitkom. Autorka na konci demonštrovala, že tieto poznatky pochádzajú od reálnych dievčat/žien, ktoré si zarábajú kybersexom a ja nemám dôvod neveriť jej.

Samotný príbeh bol v prvej polovici úplne strhujúci. Zoznámenie s Deannou, jej životom, prácou a chorobou bolo šokujúce a zaujímavé. Okrem jej pohľadu je niekoľko kapitol písaných aj z pohľadu doručovatela Jeremyho a z pohľadu malej dievčiny Annie. Spočiatku sa Annien a Deannin život odohrávajú nezávisle od seba, no postupne sa spoja do jednej línie. Práve v tej chvíli sa príbeh posunul do inej roviny, ktorá sa mi páčila trochu menej.

Samotná Deanna je sympatická postava. Jej vražedné myšlienky sú hrozné, ale nemôžete ju kvôli nim nenávidieť, pretože za ne nemôže. A pokúša sa ich držať na uzde. Vo svojej podstate je mierumilovná, milá a súcitná. Dokáže byť aj nad vecou a počas kybersexu jej v hlave víri mnoho sarkasticky vtipných myšlienok.

Neviem však úplne presne, čo chcela autorka docieliť. Píše pútavo a jej silnou stránkou je psychologizácia postáv, vierohodne opísala temnú myseľ aj kybersex. Akonáhle sa však začala hrať na tajomstvá a pridala do príbehu aj iné prvky, trochu negatívne sa to podpísalo na kvalite. Osobne si myslím, že jej oveľa lepšie ide písanie o myšlienkach a bežnom živote hlavných postáv, pretože akčná zápletka bola pritiahnutá za vlasy a Deannino tajomstvo som ľahko odhalila.

Dievča zo 6E je prvým dielom série, avšak myslím si, že je ukončená dosť obstojne a nič sa nestane, keď sa k ďalším častiam nedostanete. Nie je to dokonalý príbeh (taký snáď ani neexistuje), ale určite zaujme a stojí za prečítanie. Hlavná postava nie je tuctovým dievčaťom, trápia ju skutočné problémy a jej vzrušujúce zamestnanie a klienti každého druhu z nej robia ešte zaujímavejšiu osobu. V určitých oblastiach príbeh pokrivkáva, ale celkovo je to skvelá a hlavne originálna kniha.

Recenzoval: Catty