After: Sľub

Tessa je zo vzťahu s Hardinom úplne zničená. Dala mu všetko, zverila sa mu so všetkým, čo ju trápilo a myslela, že mu môže dôverovať. No sklamala sa na plnej čiare. A teraz musí začať odznovu. Nájsť si nové bývanie, zmeniť okruh priateľov a dať si do poriadku život. Musí si priznať, že vzťah s Hardinom bol krok vedľa. Ak sa nechce popáliť ešte viac, musí naňho zabudnúť. No to nie je také jednoduché, ako sa zná. Hardin si totiž uvedomil, že spravil krok vedľa. Ak chce Tessu získať späť, musí sa kajať a prosiť o odpustenie. Lebo to čo urobil bolo neúprosné. Svoju lásku musí vyznať a potvrdiť. Inak môže na lásku svojho života zabudnúť...

Minulý august sa na Slovensko dostala senzácia menom After. Séria kníh, ktoré vznikli na báze fanfiction o členovi One Direction, Harry Stylesovi. Vznikla na Wattpade, čiže na stránke, kde ľudia prispievajú rôzne fanfictions. Stala sa z nej populárna séria pre tínedžerky (alebo aj tínedžerov), ktorá je veľmi kritizovaná pre svoju absurdnú dĺžku. Áno, je to neskutočne zdĺhavé a rozťahané. Prvý, ale rovnako aj druhý diel, by pokojne mohli byť aj o sto strán kratšie. No to je jediná výhrada, ktorú vidím. Nie je to geniálne, nič svetoborné, ale aj tak ma to nesmierne baví. Číta sa to veľmi ľahko, stránka po stránke ubieha veľmi rýchlo. Je to séria o mladých ľuďoch, ktorí robia chyby, či unáhlené závery  Je to celkom dobre napísané, keďže autorka používa súčasný jazyk, ktorý oslovil hlavne mladú generáciu. A hoci možno zápletka nie je geniálna, keď to čítate vravíte si, že potrebujete viac, lebo príbeh Tessy a Hardina vám pomotá hlavu!

Tessa zo začiatku tejto série pôsobí ako veľmi milé dievča. Bola slušná, nenápadná a dobre vychovaná. No chcela zmenu, potrebovala v svojom živote viac elánu a menej jednotvárnosti. Ako spoznala Hardina jej život, a aj povaha sa veľmi zmenili. Ukázala, že má v sebe guráž a dokáže sa za seba pobiť. Pomohol jej poznať samú seba a nájsť aj tú veselšiu stránku. Viac sa mi páčila takáto odviazanejšia. No nie všetky jej rozhodnutia sa mi zdali správne, lebo niektoré priam zhovadila. A Hardin, proste tento chlap ma vie tak vytočiť! A zároveň je to úžasný chlap, ktorý vie Tesse splniť všetko, čo jej na očiach vidí. Je to niekto, kto by som sa nenahnevala, keby existoval. Áno, sú tam isté spojitosti s Harrym, ale podľa mňa je úplne iný. Temnejší, ale zároveň je v ňom vidieť isté svetlo. Ale oni dvaja sú podľa mňa dokonalí a nič im nevytknem. Iba keby si tak pohli a vydržali spolu.

Sľub beriem ako úžasné pokračovanie série, ktorú zatiaľ naozaj zbožňujem. Čítanie som si naozaj užila a číta sa to skvelo. Ale áno, nie je to perfektné. Štylistika sem-tam nie je dokonalá a postavy mi občas tiež liezli na nervy. Nič nemení na tom, že táto kniha bola podľa mňa výborná a pri čítaní som mala nervy v keli. Jednoducho potrebujem viac Hardina a Tessy, a preto sa neviem dočkať apríla, kedy vyjde tretí diel After: Tajomstvo. Určite ti bude geniálne a pomaly začínam odrátavať dni! Druhý diel série bol skvelý a môžem vám vo vrelo odporučiť!

Recenzovala: Kristína Poloncová