After – Bozk

Theresa Youngová v skratke len Tessa, sa celý život pripravovala na vysnívanú vysokú školu. O jej budúcnosť sa starala len jej mama, ktorá ju poháňala, aby sa poctivo učila, drela a popri tom aj brigádovala. A to všetko len preto, aby sa dostala na Washingtonskú centrálnu univerzitu, kde by sa chcela zamerať na odbor literatúry. Tessa je to typické slušné dievča, ktoré má slušný život a slušného chalana. Oblieka sa slušne do skladaných sukní a slušne si obhajuje svoje názory. Je jednoducho slušná.

Lenže všetko sa skomplikuje hneď v prvý deň, keď spolu so svojou ráznou matkou a sladkým chalanom zbadá svoju spolubývajúcu- dievča s ohnivými vlasmi a neslušným oblečením do čierna. Keď do izby prídu jej kamaráti, Tessa okamžite pochopí, že toto nie je nič pre ňu. Potetovaní svalnatí chalani s pírsingami na tvári veľmi rýchlo vystrašia jej starostlivú matku, ktorá okamžite vyvolá scénu a paniku. Asi takú istú, akú pociťovala Tessa v tej istej chvíli. Lenže toto bol jej sen, jej šanca, aby jej život vystrelil do hviezdnych výšin, tak ako si to predstavovala po celé tie roky.

Steph, spolubývajúca s ohnivými vlasmi, veľmi rýchlo vtiahne Tessu do tohto sveta, do domu bratstva, kde sa konajú veľké párty s litrami alkoholu a všetkého možného, čo má Tessa v mysli preškrtnuté červenou farbou. Síce je Tessa veľmi slušná a takpovediac "suchárka", situácie okolo nej budú mať na svedomí to, že sa začne meniť. Začne meniť tú slušnú Tessu hlavne vtedy, keď na scénu príde Hardin- Stephin kamoš, ktorý je tiež potetovaný popírsingovaný a svalnatý. Možno s tým rozdielom, že on je oveľa nepríjemnejší, drzejší a pár slovami vie človeku neskutočne ublížiť, v poslednom čase najviac Tesse. A síce ona má o ňom zakázané čo i len pomyslieť, niečo na ňom vidí. Síce ho nenávidí, myslí si, že je to kretén a je k nemu nepríjemná tak ako on k nej, je tam ešte niečo. Cit.

Pútavý príbeh nás teda vtiahne do deja, kde má hlavnú úlohu láska dvoch úplne odlišných ľudí navonok a aj zvnútra. Na vlastné oči sa môžete presvedčiť, ako sa z nenávisti môže stať... niečo viac. Ako medzi slušnou študentkou a nenapraviteľným sukničkárom bez trošky citu, môže vzklíčiť láska... alebo niečo také. A možno aj práve vďaka prekvapivému koncu začnete chápať lásku z úplne iného uhla.

Moje hodnotenie:
Farby knihy, sivá a ružová, mi okamžite ulahodili vďaka kontrastu, no neskôr som si ich priradila k hlavným postavám. Sivá je ako nudná a slušná Tessa, zatiaľ čo ružová je výstredný Hardin. Farby, ako aj postavy, vytvárajú síce kontrast, ale ladia spolu.

Na prvý pohľad je kniha dosť hrubá, čo ma hneď na začiatku dosť šokovalo. O čom chce tá autorka písať takmer šesto strán? A síce som myslela, že je to úplne zbytočné, bolo to príjemné a veľmi rýchle čítanie. Niekedy mala kapitola 2-3 strany, inokedy aj viac, no určite neboli vyslovene dlhé. Pár dní, čo som knihu čítala, som sa od nej nevedela odtrhnúť a stále som ju so sebou brala na cestu a pláž, čo zanechalo aj zjavné známky na knihe- malé natrhnutie, pokrčená strana, fľak od čokolády, pár zrniečok piesku a nedala by som ruku do ohňa za to, že nebola mokrá. No vôbec mi to nevadilo, pretože do príbehu som sa okamžite zamilovala, aj keď som si prečítala, že je to fanfiction na 1D. To však v knihe nebolo absolútne cítiť, takže ak sa tohto obávate, môžete to úplne ignorovať, lebo o tejto skupine tu nie je ani zmienka.
Toddová má  veľmi ľahký a príjemný opis a štýl písania, že okamžite sa zaradila ku mojím obľúbeným spisovateľkám. Ani sa nečudujem, že mala miliardu prečítaní na Wattpade. Takýto neuveriteľný úspech sa k tomuto príbehu hodí.

Tessa mi ako hlavná hrdinka prišla taká normálna. Nie priemerná alebo obyčajná, ale múdro uvažujúca a slušná. Minimálne zo začiatku som sa s ňou zhodla skoro vo všetkom. Bolo milé prizerať sa ako je zmätená z "nového sveta" a internátneho života. Síce do neho celkom rýchlo vhupla, neprepadla mu a stále bola tvrdohlavá, nastavovala si budík na každú hodinu a usilovne si značila všetko do diára. Na môj vkus bola až príliš trpezlivá a niekedy reagovala až prehnane, no okamžite si to uvedomila.

Hardin bol taká postava, ktorú trebalo pochopiť, prečo sa správal tak ako sa správal. Ako kretén. Niekedy to bol zlatý chlapec, no detstvo a citový deficit ho totálne zmenili a preto bol za takého kreténa s výkivmi nálad. Síce bol drsný a arogantný, po čase sa vynorili nové odpovede, ktoré ma milo prekvapili- napr. to, že má rád knihy. Nepatril k tým, ktorí vedia dokázať prejaviť city, ale aspoň sa snažil. No vadilo mi, aký dokázal byť. Bol žiarlivý a hrubý. S Tessou sa neustále hádal. Neustále a nakaždej prkotinke. Niekedy to už bolo na nevystátie, no dalo sa to odôvodniť tým, že každý bol úplne iný.

Tento príbeh spolu s ďalšími vedľajšími postavami mal takú neobyčajnú atmosféru, ktorá mi prirástla k srdcu. Hardin a aj Tessa boli dve totálne odlišné postavy s podobnou minulosťou, ale boli premyslené. Opisy lásky, citov alebo milovania boli také reálne a neobyčajne napísané. Každý jeden bozk v knihe bol napísaný inak a tak to stále vytváralo dojem niečoho nového. Okrem šteklivých scén (bolo ich tam tak akurát dosť), ktoré boli napísané tak uveriteľne, sme sa stretli aj s hádkami neobyčajných rozmerov. Hardin bol síce kretén, ale trebalo sa nad ním zamyslieť. A Tessa mala takmer vždy pravdu, no možno keby sa chovala tvrdšie, zabránilo by to ďalším hádkam. Medzi nimi to bolo stále ako na horskej dráhe. V priebehu pár minút sa od brutálnej hádky premiestnili ku vášnivým prejavom lásky, bolo to na nervy.

Napriek všetkému som si knihu zamilovala- aj napriek niekedy nezmyselnému chovaniu, napriek horskej dráhe vo vzťahu, napriek toľkým odlišnostiam atď. Koniec bol také vyvrcholenie toho všetkého, aj keď ma trochu vytočil. Tak ja prečítam takmer šesto strán a ono to takto skončí? Nemyslím si, že by knihu bolo nutné skrátiť, vyhovovala mi, aj keď zo začiatku mi prišla tá hrúbka nemiestna. Dokonca mi bolo ľúto, že už je koniec. Taký koniec. No aspoň som sa hneď rozhodla, že druhú časť si chcem prečítať hneď ako uzrie svetlo sveta.
Komu sa páčia knihy s takouto tematikou, nech neváha. Mne sa o trošku viac páčila ako Krásna katastrofa, ale to nemusí platiť aj u vás. Som naozaj rada, že som mala možnosť prečítať si túto knihu, lebo som v nej nenašla žiadnu nudnú pasáž alebo niečo nezaujímavé. Koniec to úplne zaklincoval a som teda naozaj zvedavá o čom bude druhá časť.

Recenzovala: Ema Sašalová