bux.sk
knihy, ktorými žijete
Úvodná stránka
Buxcafe Knižné podcasty Eknihy na Bux.sk







Viete ako zapôsobiť a urobiť prvý dojem?

Niekedy rozhoduje prvý dojem o vašom úspechu, prijatí do zamestnania, aj o tom, či vám dá druhá strana vôbec šancu. Asi to dobre viete, no nie vždy sa dá na to pripraviť, však? Viete ako urobiť prvý dojem? Čo rozhoduje a čo je dôležité? „Ako grafický dizajnér, presnejšie návrhár knižných obálok, by som povedal, že vytváranie prvého dojmu nie je len mojou záľubou, je to mojou prácou,“ vysvetľuje Chip Kidd. „Nezáleží na tom, či je vytlačená na papieri alebo ide o pixely na monitore, obálka knihy nie je len tvárou textu, ale aj prvotný kontakt s dielom.“

prvy dojemPráve vyšla kniha Prvý dojem. Je to zábavný a hravý pohľad na význam prvého dojmu. V umení i živote. Prináša ho uznávaný autor knižných obálok Chip Kidd.

Prvé dojmy sú najdôležitejšie.
Určujú, či niečo vynikne, nakoľko nás to zaujme, či si to kúpime i to, ako sa cítime. Autor sa v tejto knihe venuje prvým dojmom v rôznych oblastiach.
Chip Kidd nám predstavuje svoj názor na každodenné dizajny, odhaľuje tie dobré, zlé, absurdné i geniálne tak, ako to môže spraviť len niekto s trénovaným kritickým okom. Či už ide o štýl vašich ranných novín, o bankomat; o knihy, ktoré si prezeráte; o smartfóny, s ktorými sa hráte; alebo o obal čokoládových tyčiniek, ktorými sa večer odmeňujete. Kidd odhaľuje tajomstvá v pozadí každého jedného dizajnérskeho rozhodnutia so zdravou dávkou humoru a profesionality. 

Objednajte si novinku Prvý dojem.
Kupit bux.sk

Kniha Prvý dojem je vyznaním lásky dizajnu, odhalením neviditeľnej krásy a zrady v jednoduchých rozhodnutiach – takých, ktoré si nikto z nás neuvedomuje. S každým novým faktom autor dokazuje, nakoľko je prvý dojem dôležitý pri našom vnímaní sveta.

TED knihy
Malé knihy, veľké myšlienky

ted knihy

Prvé dojmy sú kľúčom k tomu, ako vnímame svet a ako svet vníma nás. Sú našou vstupnou bránou ku všetkému: k priateľstvám, zamestnaniam, produktom, skúsenostiam, nakupovaniu, internetu, zábave, vzťahom, dizajnu. A na základe našich prvých dojmov veci hodnotíme.
„Nemôžeme si pomôcť. Že to znie strašne? Ako deťom nám neustále zdôrazňovali, aby sme nesúdili knihu podľa obalu. Ale robíme to, pretože žijeme vo vizuálnej spoločnosti a okamžite podvedome reagujeme na to, čo vidíme,“ tvrdí Chip Kidd.

Koľko neskutočne komplikovaných formulárov ste už museli vyplniť?
Koľko internetových stránok, ktorým ste nerozumeli, ste už navštívili?
Internet je v podstate celý o prvých dojmoch a potrebe pochopiť obsah stránky na prvý pohľad.

prvy dojem

Dobré ráno!

Každé ráno si v zrkadle obzerám svoj jazyk, a ak nie je čierny, môžem ísť do práce. Ak je čierny, zvyčajne to znamená, že som minulú noc pil červené víno, a poriadne si ho vyčistím. Ak som nemal červené víno, volám lekárovi.
Ale vážne, ranný pohľad do zrkadla o vás dokáže vypovedať rôzne veci: o zdravotnom stave, o nálade a o tom, aký dojem spravíte na všetkých, ktorých dnes stretnete. Preto sa primerane upravte.
Nemusíte byť narcista – stačí, ak si venujete trochu pozornosti.
Prvý dojem: Doktor má dôvod povedať vám, aby ste spravili „Áááááá“. Zistite, čo vám môže váš jazyk povedať o vašom zdraví.

CHIP KIDD je grafický dizajnér a spisovateľ, ktorý žije v New Yorku. Navrhuje obálky pre Alfreda A. Knopfa už od roku 1986 a spolupracoval so známymi autormi, ako sú John Updike, Oliver Sacks, Michael Crichton, Robert Hughes, Donna Tart, Orhan Pamuk, Haruki Murakami, a mnohými ďalšími.
Získal Národnú cenu dizajnu za komunikáciu a Cenu za použitie fotografie v dizajne od Medzinárodného centra fotografie.

Jeho TED Talk z roku 2012 „Navrhovanie kníh nie je žiadna sranda. No dobre, je to sranda.“ Malo viac ako 1,3 milióna videní.

prednaska

Milan Buno, 21.12.2016

Pridať komentár


V odpovedi prosím používajte iba číslice

Ešte nikto nekomentoval, budete prvý.